BAŞSAVCILIK TOPLANTI
 

BARO BAŞKANI VE YÖNETİM KURULUMUZUN

ELAZIĞ CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞIYLA TOPLANTISI

 

Toplantı Tarihi           : 04/02/2013

Toplantı Yeri              : Elazığ Cumhuriyet Başsavcılığı Toplantı Salonu

 

Toplantıya Katılanlar: 1-Musa ÇATAL, Elazığ Cumhuriyet Başsavcısı

                            2-İsmail SEZGİN, Elazığ Adalet Komisyonu Başkanı

                            3-Mehmet Murat HAŞAL, Elazığ 1. İdare Mahkemesi Başkanı

                            4-Av. Adnan DEMİR, Elazığ Baro Başkanı

                            5-Av. Mehmet POLATOĞLU, Elazığ Baro Başkan Yardımcısı

                            6-Av. Yahya BİÇER, Elazığ Baro Başkanlığı Baro Genel Sekreteri

                            7-Av. Mustafa KARABULUT, Elazığ Barosu Yönetim Kur. Üyesi

                            8-Av. Ali Metin GÜVEN, Elazığ Barosu Yönetim Kur. Üyesi

                            9-Av. Murat TOKGÖZ, Elazığ Barosu Yönetim Kur. Üyesi

                          10-Av. Mesut GÜNDOĞDU, Elazığ Barosu Yönetim Kur. Üyesi

                          11-Sinan İNAL, Elazığ Cumhuriyet Savcısı

                          12-İsmail DALKILIÇ, Elazığ Adliyesi Ön Büro Personeli

                          13-Ümit BALALAN, Elazığ Adliyesi Ön Büro Personeli

 

 

Toplantıda Ele Alınan Konu Başlıkları:

 

1-Ön büroda görevli personel tarafından ön büro UYAP ekranına taranan evrakın ilgili mahkemesinde görevli personelinin UYAP ekranına aktarıldığı, ilgili mahkeme personeli tarafından da sorunlar yaşanmaması için bu evrakın gecikmeye mahal bırakılmaksızın ilgili dosyasına aktarılması gerektiği,

 

2-Baro yönetimi tarafından; görevli avukatların ön büroya işlem için soktukları evraklarda (özellikle hukuk mahkemesine ilişkin) işlemler sırasında gecikme yaşandığı, şikayetlerin bulunduğuna ilişkin görüş bildirildiği,

 

3-Baro yönetimi tarafından; ön büroda avukatlar tarafından istenen evrak örneklerinin avukatlara verilmesinde aksaklık ve gecikmeler yaşandığına ilişkin görüş bildirildiği,

 

4-Avukatlar tarafından dava dosyalarına ilişkin mazeret dilekçelerinin ön büroda görevli personel tarafından anında sisteme kayıtla, ilgili mahkeme ekranına aktarıldığı ve bugüne kadar buna ilişkin herhangi bir sorunun yaşanmadığı sonucuna varıldığı,

 

5-Ön büroda işlemi yapılan evrakların avukatlar tarafından işleme elden konulmak istendiğine ilişkin sorunlar yaşandığı,

 

6-Ön büroda işlemler gerçekleştirilirken avukat adına işlem yapmak isteyen avukat katiplerinin kimliklerine ilişkin sıkıntılar yaşandığı, özellikle şikayetten vazgeçme işlemlerinde kimliğinde tereddüt yaşanan avukat katipleri tarafından yapılan işlemin kayıt altına alınıp alınmaması hususunda tereddütlerin bulunduğu, bu durum karşısında da genellikle avukat katibinin ön büro personeli tarafından ilgili mahkemesine yönlendirildiğinin anlaşıldığı,

 

7-Avukatlar tarafından ön büroya sunulan dava dilekçelerinde baro pullarında eksiklik olduğu ve bu nedenle de işlemlerin aksadığının anlaşıldığı,

 

8-Avukatlar tarafından dava açılırken dava türlerinin açıkça dilekçede belirtilmediği ancak ön büro UYAP kayıt sisteminde dava türlerinin dilekçede açıkça belirtilmesi halinde kayıt ve işlemlerin daha seri yürütüleceği, bu hususta avukatların bilgilendirilmesi gerektiği,

 

9-Açılan davalarda UYAP kayıt sisteminde sistemin belirlediği gider avanslarına ön büro personeli tarafından müdahale edilemediği, avukatların ise bazen gider avanslarına itiraz ettikleri, sıkıntıların giderilmesi amaçlı avukatlar tarafından açılan davalarda, dilekçelerde gider avansına esas delillerin dilekçede açıkça belirtilmesi halinde işlemlerin daha seri ve hızlı yürütüleceği, buna ilişkin bilgilendirme yapılması gerektiği,

 

10-Avukatlar tarafından ön büroda işlemler gerçekleştirilirken dosyalarına ilişkin taraf kimlik bilgilerini tam ve doğru şekilde verme konusunda gerekli hassasiyetin gösterilmesi gerektiği ,

 

11-Elazığ Adliyesindeki ön büro işlemlerine ilişkin mevcut aksaklıkların giderilmesi ve avukatların bilgilendirilmesi amaçlı Elazığ Barosu tarafından tanıtım broşürü hazırlanması önerisinde bulunulduğu,

 

12-Genel sorunlar:

 

            A-Elazığ Adliyesinde görevli Elazığ Barosu personelinden abone oldukları halde yemek ücreti olarak adliye personelinden alınan ücretin üzerinde olacak şekilde misafir ücreti alındığı hususunun Elazığ Barosu yönetimi tarafından dile getirildiği ve bu durumun değerlendirilmesi isteminde bulunulduğu,

            B-Elazığ Barosunda büro yönetimi stajyeri olarak eğitim gören ve kendilerine ücret ödenmeyen stajyerlerden abone oldukları halde yemek ücreti olarak adliye personelinden alınan ücretin üzerinde olacak şekilde misafir ücreti alındığı, sayıları fazla olmayan bu şahısların abone olmaları halinde personelin tabi olduğu ücret tarifesine tabi olup olmayacakları hususunun Baro Yönetimi tarafından dile getirildiği,

            C-Elazığ Adliyesi bünyesinde bulunan Elazığ Barosunun kullanımına tahsisli Baro Odası, Bekleme Odaları ve Personel Odalarında gerekli oda temizliğine ilişkin hassasiyetin gösterilmediği hususunun baro yönetimi tarafından dile getirildiği,

 

13-Baro Yönetimi ve avukatların katılımıyla düzenlenen bu toplantıların iki ayda bir yapılması konusunda görüş birliğine varılmıştır.

SONUÇ:

Yapılan Toplantıya müteakiben Elazığ Barosu Büro Personeli ve Büro stajyerlerinin adliye personeli ile aynı ücretten, yemekhane hizmetlerinden yararlanması sağlanmıştır. Baro Mekanlarının genel temizliğinin de adliye hizmetleri tarafından yapılmaya başlanması ile bu konuda çözüme ulaştırılmıştır.

Ön büroların tanıtımı konusunda tanıtıcı kitapçık baromuz tarafından hazırlanmakta olup en kısa zamanda meslektaşlarımıza dağıtılacaktır.